Heute bin ich zufällig auf Truemors gestossen, ein schon älteres Projekt von Guy Kawasaki. Nett – wobei mir die Sinnhaftigkeit nicht so ganz klar wird. Würde mich interessieren, wie erfolgreich dass wirklich ist.

Was mir hier aber mit am besten gefallen hat ist der Blog-Post von Guy darüber, wie er das Ding an den Start gebracht hat – und zu welchen Kosten. Auszug:

Here’s quick overview “by the numbers.”

0. I wrote 0 business plans for it. The plan is simple: Get a site launched in a few months, see if people like it, and sell ads and sponsorships (or not).

7.5. 7.5 weeks went by from the time I registered the domain truemors.com to the site going live. Life is also good because of open source and Word Press.

$4,500. The total software development cost was $4,500. The guys at Electric Pulp did the work. Honestly, I wasn’t a believer in remote teams trying to work together on version 1 of a product, but Electric Pulp changed my mind.

$0. I spend $0 on marketing to launch Truemors.

24. However, I did spend 24 years of schmoozing and “paying it forward” to get to the point where I could spend $0 to launch a company. Many bloggers got bent out of shape: “The only reason Truemors is getting so much coverage is that it’s Guy’s site.” To which my response is, “You have a firm grasp of the obvious.”

4. I learned four lessons launching Truemors:

- There’s really no such thing as bad PR.

- $12,000 goes a very long way these days.

- You can work with a team that is thousands of miles away.

- Life is good for entrepreneurs these days.

Am Rande: ich bin wegen eines putzigen "truemors" über den Nobelpreisträger James Watson auf Truemors.com gestossen. Der ist scheinbar tatsächlich der Meinung, dass Afrika so grosse Probleme hat, weil dunkelhäutige Menschen einfach dümmer sind. Was mir die Diskussion über den Artikel (einmal mehr deutlich gemacht hat, ist, dass man Intelligenz/IQ nicht mit "schlau" verwechseln darf. Watson ist da scheinbar ein gutes Beispiel für. ;)